SZC logo

Siófoki Szakképzési Centrum

OM kód: 203050/004 | 8600 Siófok, Koch Róbert u. 8.

Intézmény logo

Siófoki SZC Krúdy Gyula Technikum és Gimnázium

HírekKözérdekű adatokTeamsKRÉTA

Hírek

2024. ápr. 22.

Waldheimi kirándulás 2024

Április 8-12-ig a német testvériskolába Waldheimba tett látogatást négy tanuló két oktató iskolánk képviseletében. A megérkezésünk után egy közös főzésen vettünk részt a német diákokkal, tanárokkal egy nagykereskedelmi cég látványkonyhájában az Omega Sorgban. Itt több étel készült el szakácsok segítséggel, mint pl. bélszín, spárgasaláta vagy lazac rétesbundában.

A kedd délelőtt városnézésről szólt, megnéztük a városházát, ahol a település történetéről sok információt kaptunk, utána a 65 méteres épület tetején lévő óratornyot is megmászhattuk, ahonnan a Zschopau folyó völgyére pompás kilátás nyílik. A város régi bányáját egy vezetővel jártuk körbe, akitől sok érdekességet hallhattunk és láttunk az ott bányászott ásványokról, ércekről. A következő programként ellátogattunk Kriebstein lovagi várába, ahol, a kastélyt körbe öleli a gyönyörű zöld természet és a középkori kastély hangulatos udvarán fogyasztottuk el a délutáni kávét. A napot sportolással fejeztük be, asztaliteniszben mértük össze tudásunkat a német diákokkal, megismerhettük az ő játékmódszereiket. Nagyon kellemesen telt el az este, a grillezés során a vendéglátók kedvenc ételeivel a Currywurst -ot és Bratwurst-ot is megkóstolhattuk.

A következő napon betekintést nyerhettük a testvériskola életébe. Az Oberschule két diákja körbevezetett minket a modern, korszerű informatikai eszközökkel felszerelt iskolaépületben, azt követően egy németországgal kapcsolatos Kahoot! kvízben tesztelték a tudásunkat. Két tanítási órán vettünk részt, egy földrajz órán és egy énekórára ültünk be, amelyeken megtapasztalhattuk, hogy hogyan is zajlik náluk egy átlagos tanóra. Hasonló formában folyik a tanítás, mint nálunk, de mégis kicsit másképpen és jó volt betekinteni egy másik ország oktatási rendszerébe. A délutáni szabadprogam keretében a kisvárost fedeztük fel, majd este a közeli Döbelnben egy bowling pályán kipróbálhattuk ügyességünket, ahol nagyon jól szórakoztunk és vacsora közben kellemesen beszélgettünk a vendéglátóinkkal.

Csütörtökön Lipcsébe utaztunk, először a híres Népek csatája emlékművet tekintettük meg. A monumentális épületben egy bemutató kisfilm megnézése után a hatalmas méretű szobrokat, tereket, mennyezeteket csodálhattuk meg. A műemlék tetőteraszáról 91 m magasságból az egész városra és környékre pompás látvány tárult elénk. Ezután a lipcsei állatkertbe vezetett utunk, ami 27 hektáron terül el, 850 állatfaj látogatható. A trópusi növényvilágot bemutató óriás sátorban egy izgalmas csónaktúrának is a részesei lehettünk. A tartalmas napot egy waldheimi görög étteremben zártuk, ahol a polgármester úrral is megismerkedhettünk.

Az utolsó napon reggel prezentációt adtunk elő iskolánkról, a német gyerekekkel újra lehetőségünk volt iskolai és egyéb más témában társalogni majd elbúcsúztunk. Egy élményekben és új ismeretekben gazdag hetet tudhatunk magunk mögött és a német nyelv gyakorlására is kiváló lehetőség volt ez az öt nap.

Köszönet Siófok Város Önkormányzatának, a Siófoki Szakképzési Centrumnak, hogy támogatták az utazást és a tartózkodás költségeit.

A Siófoki SZC Krúdy Gyula Technikum és Gimnázium tanulói és oktatói: Lovas Nóra 11.C, Hám Dominika 11.C; Simon Lilla 12.BL, Gróf Emília 12.D, Leányvári Krisztina oktató, Tóth Krisztina igazgató.

GALÉRIA

Waldheimi kirándulás 2024

KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Országos Ökoturisztikai Verseny Döntő Szekszárd

Március végén érkezett iskolánkba egy felhívás a szekszárdi Hunyadi Mátyás Vendéglátó és Turisztikai Technikum és Gimnáziumból, hogy vegyünk részt az első általuk szervezett országos ökoturisztikai versenyen.

2024. máj. 8.

Bogdán ösztöndíj

Siófok Város Önkormányzata az hagyományteremtő szándékkal alapította meg a Cserdi község néhai polgármesteréről, Bogdán Lászlóról elnevezett roma ösztöndíjat.

2024. máj. 7.

Ballagás 2024.

2024-ben öt osztály tanulói köszöntek el a Krúdy iskolában töltött éveiktől.

2024. máj. 7.

Partnereink

SZC logo

Siófoki Szakképzési Centrum

Siófoki SZC Krúdy Gyula Technikum és Gimnázium

8600 Siófok, Koch Róbert u. 8.