56 zaszlo

Aktuális

Köszönetnyilvánítás!

Köszönjük, hogy adományával támogatta alapítványun...

Bővebben

"KRÚDY GYULA a Vendéglátásért…

Alapadatok Az alapító: Krúdy Gyula Szakközépiskola 8600 Sió...

A diákönkormányzat által készített video "Krúdy a vendéglátásért" jegyében!

cimlapkep_01 cimlapkep_1 cimlapkep_10 cimlapkep_11 cimlapkep_12 cimlapkep_14 cimlapkep_16 cimlapkep_17 cimlapkep_2 cimlapkep_21 cimlapkep_22 cimlapkep_23 cimlapkep_26 cimlapkep_27 cimlapkep_28 cimlapkep_29 cimlapkep_3 cimlapkep_34 cimlapkep_4 cimlapkep_7

A Siófoki SZC Krúdy Gyula Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája a Határtalanul program keretében 40 diák és 3 kísérőtanárral április 1- 5-ig Erdélybe látogatott. A kirándulás célja az volt, hogy a diákok megismerjék Erdély kultúráját, gasztronómiáját, nevezetességeit, közösen gasztro-blogot hozzanak létre az erdélyi partneriskola diákjaival.
Az első nap utazással telt el Székelyudvarhelyre, útközben megálltunk Nagyváradon és megtekintettük a Bazilikát és a hozzá tartozó katolikus püspökséget.
 Második napunk reggelén korán útra keltünk és ellátogattunk Homoródkarácsonyfalvára, ahol megismerhettük Berci bácsit, a helyi fafaragót, akinek a szebbnél szebb munkáit csodálhattuk meg. Ezután megnéztük a helyi templomot, majd a napot Kisbaconban töltöttük, Benedek Elek „mesefalujában”. Egyik dédunokája fogadott minket, megismerhettük a meseíró munkásságát , megtekintettük a házát, dolgozószobáját , koszorút helyeztünk el.
Ezután a kenyérkészítés hagyományos módszerét mutatták be nekünk, miközben a kenyér kelt, ellátogattunk az 1835-ben épített vízimalomba, mely a mai napig működik. Megnézhettük, miképp őrlik a búzát és megtapasztaltuk, hogy milyen nemes munka a molnár szakma. Mikor megkeltek a kenyerek, hagyományos kemencébe rakták, majd míg a kenyerek sültek mi ellátogattunk a nemrég felújított Mackó bácsi feredőjéhez és a borvízforráshoz, melyet meg is kóstoltunk, utána pedig a bodvaji kohóhoz látogattunk el, ahol Gábor Áron öntötte első ágyúit.
Harmadik napunkon Küküllőkeményfalvára mentünk, ahol a Góbé Székely mustárokat és ketschupokat kóstolhattuk meg majd vásárolhattunk is belőlük. Ezután fagylaltgyárba látogattunk, ahol bemutatták a fagylaltkészítés lépéseit, végigvezettek minket a gyáron, a végén mindenki nagy örömére fagylaltkóstolással fejeztük be a látogatást.
Ezután bográcsban készült ebéddel megvendégelt minket az Ilyés család, akik bemutatták nekünk az erdélyi népi viseletet és korabeli ruhadarabokat, kendőket, szőtteseket. Itt vásárolhattunk házi készítésű áfonyapálinkát, szörpöket, teákat. Délutánra várt minket a Furfangos székely fűszerkeverékek és gyógyteák készítője, Papp Emese a Csodakertbe. Megkóstolhattuk a teákat és vásárolhattunk is belőlük. Napunk végét Korondon töltöttük, hol a népi mesterségek rejtelmeibe vezettek be bennünket. A taplógomba megmunkálása és formázása,  majd abból csodás termékek készítését láthattuk. Vásárolhattunk a kézzel készített, mára már ritkaságba menő termékekből. A másik szakma, amit bemutattak nekünk, Korond „húzóágazata”, vagyis a fazekasság, ahol végigkísérhettük hogyan készül el egy darab agyagból egy szép edény és a bátrabbak ki is próbálhatták ezt a szép mesterséget.
Negyedik napunkon Erdély egyik fő turisztikai vonzerejéhez, vagyis a Gyilkos tóhoz és Békás-szoroshoz látogattunk. Kirándulásunk során szebbnél szebb helyeket láthattunk. Szállásunk felé tartva megálltunk Csíksomlyón a katolikus templomnál, ahol a Könnyező Madonna szobrot őrzik és 450 éve minden évben megtartják a búcsút, mely híres zarándoklathely is. Ezután a szállásunkon az ottani iskola tanulói kürtöskalácsot sütöttek, vacsora után pedig néptáncot tanítottak nekünk és együtt táncoltunk.
Az ötödik napon hazafele megálltunk Kolozsváron és megtekintettük a belvárost, a Szent Mihály- templomot és Mátyás király szülőházát is.
Csodálatos élményekkel gazdagodtunk, tapasztalatokat szereztünk, új barátságokat kötöttünk. A többi diák nevében is köszönöm az iskolának a lehetőséget, hogy ellátogathattunk Erdélybe és részt vehettünk a kiránduláson.

További képek a galériában!

A beszámolót Illés Ervin 12.PSZV osztályos tanuló készítette.

Idézetek

Partnereink, támogatóink

Bahart Zrt, Hotel Residence Balaton, Roxy Étterem, Piroska Csárda, Hotel Panoráma, Csikó Center 97 Kft, Hotel Erzsébet Kft, Hotel Yacht Club, Hotel Diana, Mala Garden Étterem, Hotel Lidó, Hotel Magistern, Hotel Ezüstpart, Hotel Azúr Kft, Galérius Fürdő, Drogerie Markt Magyarország, Hubertus Hof Szálloda és Étterem,  Sándor Étterem, Paprika Csárda,  Hotel Jogar, Pietro Bistro & Pizzéria, Amigó Étterem & Pizzéria, Ribiszke Cukrászat, Sziro Cukrászat, Kálmán Étterem, Kiliti Csárda, Royal Sütöde Kft, Marci Pékség, Anno Taverna, Calvados Étterem, Bebo Abc, Tesco Siófok, Send-Ex 2000 Kft, Aranyszarvas Étterem, Cocktail Drink Kft, Kistücsök Étterem, Kornélia Vendéglő , Sungarden Welness & Conference Hotel, Bella Italia Étterem, SPAR üzletek-Siófok, Hotel Wellamarin, Geleta Cukrászda, Márton Cukrászda